Inotul este singurul sport pe care copiii il pot practica de la cele mai fragede varste, doi, trei ani sau chiar mai devreme. Practicarea inotului antreneaza, pe langa toate grupele de muschi, si inima, plamanii, imbunatateste circulatia sangelui oxigenat in corp, fiind considerat cel mai sanatos si relaxant sport. Astfel, vei reusit sa fii intr-o stare fizica si mentala foarte buna. Inotul este recomandat  pe toata durata anului indifferent de anotimp . Poate fi o alternativa si pentru relaxare , dupa o zi istovitoare de munca poti merge la un bazin , pentru a inota cateva minute. In acest mod, vei scapa de stresul acumulat si oboseala de peste zi.

Inotul este o activitate care iti va aduce o multitudine de beneficii, de la cele fizice pana la cele mentale si sociale. Inotul iti ofera un excelent antrenament cardiovascular si de asemenea iti tonifica musculatura, te ajuta sa slabesti si iti fortifica plamanii. Daca vei intelege cu adevarat beneficiile inotului si il vei practica, iti vei imbunatati cu adevarat viata. Inotul este o optiune excelenta pentru a face miscare in orice perioada a anului. Un studiu recent efectuat demonstreaza ca inotul te ajuta sa traiesti mai mult… si mai bine. Au participat 40.000 de barbati cu varste cuprinse intre 20 si 90 de ani, iar rezultatele sale au fost incredibile: cei care practicau inotul aveau cu 50% mai putine sanse sa decedeze din diverse motive decat cei care practicau alergatul sau mersul pe jos. Inotul are o influenta pozitiva asupra plamanilor, in sensul ca in timp va creste capacitatea respiratorie si vei respira mai eficient. Acest lucru este benefic pentru persoanele in varsta a caror capacitate respiratorie incepe sa scada odata cu varsta. De asemenea, inotul este folositor pentru adultii si copiii cu astm. Studii efectuate pe esantioane reprezentative de copii si adulti au aratat ca inotul reduce severitatea episoadelor de astm. Cresterea capacitatii pulmonare castigata prin inot si inhalarea aerului umed care inconjura piscina pot imbunatati functia pulmonara si controleaza episoadele de astm.
Toate sporturile aduc beneficii sanatatii atunci cand sunt practicate corect. Insa inotul are, fara indoiala, niste caracteristici speciale pe care nu le au alte exercitii de tip aerob. Iata cateva dintre acestea:

  • determina o incredibila rezistenta cardio-pulmonara;

  • stimuleaza circulatia sangvina;

  • contribuie la mentinerea unei tensiuni arteriale stabile;

  • reduce riscul bolilor cardiovasculare;

  • dezvolta majoritatea grupelor musculare (mai mult de doua treimi din intreaga suprafata musculara);

  • intareste ligamentele articulare, prevenind posibilele leziuni;

  • imbunatateste postura corporala;

  • dezvolta flexibilitatea;

  • atenueaza tensiunile acumulate;

  • genereaza stari de bine, pozitive;

  • ajuta la imbunatatirea starilor de anxietate si amelioreaza simptomele de depresie;

  • relaxeaza tonusul excesiv acumulat in timpul zilei;

  • stimuleaza cresterea si dezvoltarea fizica si psihica;

  • imbunatateaste dezvoltarea psihomotorie.